novell . skinka eller ost - spelar roll

ny novell                      skinka eller ost - spelar roll

mandy tittade med stora ögon på mobilen. det stog att paketet från fem förlag kommit till oq- q8
. hon bestämde sig för att fråga hennes mamma om dom kunde åka dit och hämta paketet.

- mamma kan vi åka till ok q8 skrek mandy

- varför det svarade mamma

- för paketet kommit sa hon

- men gumman du har ju ridning om en halv timme sa mamma

- kan jag inte slippa det sa jag

- är du inte klok det är ju ass viktigt sa mamma

- du var inte till nån hjälp sa mandy tyst

typiskt det stängde sammtidigt som hon sluta ridningen . hon skulle få vänta en vecka då.
på ridningen fick hon en häst som hette ondska. en olydig häst. vad för dag är det här igentligen.
hon titade på sin mobil. det var fredag den 13. oturens dag.
på ridningen ramlade hon av ondska. så typiskt på oturens dag.
hon fick åka till akuten. och väntade.
sen sa dom att hon vart tvungen att bli opererad. och stanna kvar på sjukhuset i en vecka.
när hon låg i sjuk hus sängen så kändes det hemskt.

- jag tänkte  bästella pizza vill du ha skinka eller ost. sa mamma

- spelar roll det du tänker på när din dotter ligger här och är skadad sa mandy

helt plötsligt kommer pappa in i rummet och har något bakom ryggen

- din mor sa att du ville hämta ut paketet och här är det sa han

han räckte fram paketet. och jag vart över lyklig

- åhhhhhhhhhhh tack pappa
tangent mobilen som jag ville ha åhhhhh tack tusen tack pappa sa jag



        the end


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0