hejsan + kort novell

hejsan jag är nellie och detta är min nya blogg som jag skriver minna novelers.
  jag ska börja med en som heter ♥du är min bara min♥


roxane satt på sitt rum och grät bara för att hennes pojkvän danny hade gjort slut bara för att vara ihop med någon som hette baby. hon hon vad hadde hon hmmm hon var söt smart och snäll.
då bästämde hon sig för att hon skulle bli det som baby. bytta livs still. så hon skrev en lista på vad hon skulle göra.




                                              lista på snällhet                                                                            


1 skaffa lång kjol
2 bytta attityd
3 bli ihop med nån och göra danny avundssjuk
                                                                                                                                                         



det var det hon skulle göra. hon tog listan och hoppa in i sin nya corrvete . och körde så snabbt som möjligt till stan. hon gick först till frisören där fick hon färga håret till blond. = hon är svart hårig.
sen gick hon till kläd affären och där stog baby och danny.

- nu gäller det sa hon
där kom en liten pojke med en graffiti målar burk.
- du är för litten för det här sa roxane till pojken och tog burken

hon sprang och siktade burken mot baby och spraya.

- här får du för att du tog min pojkvän sa roxane

- ahhhhhh inte min klänning skrek baby

klänigen förrvandlades från alldeles vitt till alldeles illgrön. och när baby såg färgen svimmade hon.
nu var det bara danny kvar. att ta hämd på.

hon såg att liam boxer en av roxanes stora kärlekar stog brevid henne.

- du är min bara min sa roxane och kyste liam. och hon såg att danny var grön av avund.

som är= uppdrag göra danny svart sjuk . slutfört.


tyckte ni om den kommentera gärna

Kommentarer
Postat av: Anna

hej! Vilken bra novell du har skrivit! Det blir spännande att läsa mera sen!

2010-11-14 @ 21:10:58
Postat av: annelie

Hej. Vilken bra novell. Kul att du börjat blogga. Jag får lägga in det har i mina favoreter så jag kan läsa lite på kvällarna innan jag somnar. kram

2010-11-14 @ 23:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0